Praktijkcasus

Praktijkcasus: onderzoek is sleutel tot succesvolle onderwijsvernieuwing

11 december 2024

De organisatie van onderwijsinnovatie brengt vaak uitdagingen met zich mee. Hoe krijg je bijvoorbeeld een beeld van de docent voor wie je aanbod ontwikkelt? In deze praktijkcase lees je hoe Universiteit Utrecht de veranderbereidheid van docenten onderzocht.

PDF wordt geladen...

Wat?

Deze praktijkcasus laat zien hoe Universiteit Utrecht het onderzoek aanpakte naar de veranderbereidheid van docenten. Om onderwijsvernieuwing succesvol te maken, is het van belang om de docent hierbij te betrekken.

Voor wie?

Deze praktijkcasus is relevant voor iedereen die zich bezighoudt met onderwijsinnovatie en onderzoek naar hoe je docenten hier het beste bij betrekt.

Samenvatting

Deze praktijkcasus laat zien hoe Universiteit Utrecht het onderzoek aanpakte naar de veranderbereidheid van docenten. Om onderwijsvernieuwing succesvol te maken, is het van belang om de docent hierbij te betrekken. Welke onderzoeksmethoden kan je hiervoor gebruiken, hoe zet je dit op en hoe monitor je de resultaten? Mabelle Hernández en Sebastiaan Steenman (UU) lichten dit toe.

Dit is deel 2 van een tweedelige reeks waarin het Center for Academic Teaching and Learning (CAT) van de Universiteit Utrecht (UU) centraal staat. In deel 1 vertellen Mabelle Hernández en Sebastiaan Steenman over de start en opzet van het CAT en welke cultuurverandering hiervoor nodig was. Je leest dit artikel in het CTL Magazine.

11 december 2024

Downloads

Lijst met alle downloads, met de naam, type, bestandsgrootte en downloadlink.
Praktijkcasus UU CTL.pdf
150 kb

Meer over dit onderwerp