Gedragsstijlen – Hoe zoeken docenten en docentondersteuners informatie over onderwijsinnovatie?
Als onderwijsprofessional verantwoordelijk voor onderwijsinnovatie kan het helpen als je weet hoe mensen informatie zoeken. Dit kennisproduct “Gedragsstijlen” belicht het gedrag en de behoeften van docenten en docentondersteuners bij het zoeken naar informatie op het gebied van onderwijsinnovatie.
Wat?
Gedragsstijlen van docenten en docentondersteuners bij het zoeken en vinden van informatie over onderwijsinnovatie (met ict.) Een gebruikersprofiel dat inzicht geeft in het zoek– en vindgedrag.
Voor wie?
Onderwijsprofessional verantwoordelijk voor onderwijsinnovatie.
Samenvatting
Dit kennisproduct “Gedragsstijlen” belicht het gedrag en de behoeften van docenten en docentondersteuners bij het zoeken naar informatie op het gebied van onderwijsinnovatie. Gedragsstijlen zijn zichtbare en niet-zichtbare gedragingen en houdingen die mensen vertonen in een specifieke context.
Binnen het zoeken naar informatie over onderwijsinnovatie worden 3 gedragsstijlen beschreven:
- ik zoek inspiratie
- ik wil verdieping
- ik wil het antwoord
Onderwijsprofessionals kunnen de “Gedragsstijlen” gebruiken voor beleidsontwikkeling, inzicht in gedrag en behoeften, en ontwerp van oplossingen.