Gedragsstijlen – Hoe zoeken docenten en docentondersteuners naar informatie over onderwijsinnovatie?   

Als onderwijsprofessional verantwoordelijk voor onderwijsinnovatie kan het helpen als je weet hoe mensen zoeken naar informatie. Dit kennisproduct Gedragsstijlen” belicht het gedrag en de behoeften van docenten en docentondersteuners bij het zoeken naar informatie op het gebied van onderwijsinnovatie.

15 augustus 2024 1 min

Wat

Gedragsstijlen van docenten en docentondersteuners bij het zoeken en vinden van informatie over onderwijsinnovatie (met ict.) Een gebruikersprofiel dat inzicht geeft in het zoek en vindgedrag.

Type kennisproduct

Gebruikersprofiel

Samenvatting

Dit kennisproduct “Gedragsstijlen” belicht het gedrag en de behoeften van docenten en docentondersteuners bij het zoeken naar informatie op het gebied van onderwijsinnovatie. Gedragsstijlen zijn zichtbare en niet-zichtbare gedragingen en houdingen die mensen vertonen in een specifieke context.  

Binnen het zoeken naar informatie over onderwijsinnovatie worden drie gedragsstijlen beschreven:  

  • ik zoek inspiratie;
  • ik wil verdieping;
  • ik wil het antwoord. 

Onderwijs kunnen de “Gedragsstijlen” gebruiken voor beleidsontwikkeling, inzicht in gedrag en behoeften, en ontwerp van oplossingen.

Download de Gedragsstijlen