Dit magazine gaat dieper in op hoe Teacher-Facing Learning Analytics (TFLA) leraren kan helpen om datagestuurde beslissingen te nemen en hun lesstrategieën te optimaliseren voor betere leerresultaten bij studenten.
Wat
In dit magazine verkennen we de literatuur en praktijkverhalen rondom Teacher-Facing Learning Analytics (TFLA). We onderzoeken de voordelen voor leraren, de uitdagingen bij integratie, en de externe factoren die het succes ervan beïnvloeden.
Voor wie
Onderwijsprofessionals in het mbo, hbo en wo.
Type kennisproduct
Magazine
Samenvatting
In deel 1 duiken we in de literatuur over TFLA. Wat heeft Learning Analytics te bieden voor leraren? Hoe kunnen zij TFLA integreren in hun onderwijspraktijk? En welke externe factoren — zoals beleid, privacy en technische infrastructuur — beïnvloeden het succes van TFLA?
In deel 2 presenteren we praktijkverhalen over TFLA. Aan de hand van interviews bieden we inzichten van ontwikkelaars en projectleiders van TFLA-pilots binnen het mbo, hbo en wo. Deze verhalen geven een realistisch beeld van de uitdagingen en successen bij de implementatie.
We sluiten het magazine af met een conclusie over terugkerende thema’s en suggesties voor verdere literatuur.