In een CTL komen verschillende expertises op het gebied van onderwijsinnovatie samen, om docenten te faciliteren bij het vernieuwen van hun onderwijs. In het afgelopen jaar waren de CTL’s volop in beweging. De ene instelling is al flink op dreef in de ontwikkeling van een CTL, een ander staat nog nieuwsgierig aan de start. Veertien instellingen ontvingen subsidie, negentien startten in het eerste begeleidingscohort van Npuls. Regionale netwerken vormden zich, en kennis wordt opgebouwd en uitgewisseld. Veel ontwikkelingen dus! Hoe kunnen we deze kennis met elkaar delen? Uit die gedachte is het CTL magazine ontstaan.
Wat ooit op papier stond, is levend geworden
Het CTL magazine is een bundeling van inspirerende verhalen, artikelen en informatie over CTL’s. Vanuit verschillende perspectieven en uit alle sectoren. Het laat zien hoeveel er al is gebeurd, en nog staat te gebeuren. Zoals Manon Geven (liaison Npuls namens de MBO Raad) in haar column schrijft:
“Wat we ooit in 2021 op papier opschreven, is levend geworden!”
Hoe pakken andere onderwijsprofessionals CTL vraagstukken aan, en wat gebeurt er precies achter de schermen in de 22 weken beoordelingstermijn na een subsidieaanvraag? Wat is de impact van een CTL, welke rol kunnen studenten spelen binnen een CTL en welke landelijke CTL netwerken zijn er al? Blader door het magazine en laat je inspireren!